Museumsmaterieltog

af K564, 21/4 2024, 15:09 (219 dage siden) @ Steffen Dresler


For IKKE at få et ujævnt løb af den afkoblede maskine, var Kobbelstængerne mellem de forskellige driv- og kobbelhjul ikke aftaget og man undgik derfor at maskinerne p.g.a. de meget store roterende masser med drivtappe mv. kom i ubalance, der kunne medføre rokken af maskinerne under kørsel samt unødig slidtage. Hvorfor Cs også har nedtaget kobbelstængerne ved jeg ikke.

Med venlig hilsen

Steff

Hej Steff
Det er ikke helt det, som jeg har lært. Allerede når drivstængerne afmonteres er maskine i ubalance, men det mindsker naturligvis ubalancen ved at lade kobbelstængerne blive siddende. Derfor ville DSB´s maskinafdeling ikke give tilladelse til højre hastighed end 45 km/t med denne type kørsel.
Hilsner Keld


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
DSB MT102Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak