Museumsmaterieltog

af Jørgen Kragh, 21/4 2024, 18:10 (222 dage siden) @ Steffen Dresler

Jeg synes det er mere interessant at man i det hele taget kan flytte de lokomotiver på egne hjul og så endda i et tog. Jeg tænker på alle de hjullejer der skal virke uden at brænde sammen foruden fjedre, trækstænge,koblinger og meget mere der skal kunne holde til de dynamiske påvirkninger, både under kørsel og nedbremsning.

Der må da være et utal af steder der skal smøres, og hvis jeg husker ret fra "Damplokomotivet og dets betjening" sidder der væger og smørpuder og smørkopper og andet godt utallige steder i sådan noget maskineri.

Har man gået og holdt dem "rulleklar" under opbevaringen i depot eller hvordan?

mvh

Jørgen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
DSB MH374

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak