Skagensbanens M 1 reservedele
da Museumsbanen overtog og fik SB M1 til Maribo var der ingen reservedele med, og da man ville overtage HFHJ T3 til brug for udskiftning af den defekte boggie, fik man nej fra HFHJ til at overtage hvis den skulle ophugges. Man besluttede så at overtage T3 med henblik på istandsættelse og den nu kørt mange år hos Museumsbanen. Boggien er så ombygget at den alligevel ikke ville kunne bruges til SB M1
Og uden også en totalrenovering af vognens elektriske system kan den ikke komme til at køre, hverken i DK eller Wismar. Og i Danmark er den for atypisk også til udstillingsbrug. Wismar synes at være den bedste løsning.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.