Hvor er vi nu?!
Sføli' Værsgo':
Tak.
Og her er det ikke:
Nej, vi holder stille på en indhegnet bane; der er tilsyneladende flere "kyser" på endeperronerne af personvognene, som er af litra CF, senere CX, der kom på banen fra 1912. Nærmest lokomotivet en bette pakvogn. Lokomotivet har lav kedel med høj skorsten, lige barriereplade, der flugter med førerhus- og tenderbunden samt cylindriske, vandret liggende cylindre (= indvendig styring).Mon ikke vi er på Sjælland? Vognene er jo bygget til den københavnske nærtrafik.
En toldfri strøtanke: Under 1VK flyttede vi bl.a. rundt på såret, militært personel fra de krigende nationer.
M.v.h.
Niels
"Kyserne" er iført "klokkehatte", som var højmoderne fra ca. 1925 og fem år frem, så det er ikke under 1VK.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.