Hvor er vi nu?!

af Niels Munch, 10/3 2024, 13:54 (258 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Sføli' Værsgo':

Tak.

Og her er det ikke:

Nej, vi holder stille på en indhegnet bane; der er tilsyneladende flere "kyser" på endeperronerne af personvognene, som er af litra CF, senere CX, der kom på banen fra 1912. Nærmest lokomotivet en bette pakvogn. Lokomotivet har lav kedel med høj skorsten, lige barriereplade, der flugter med førerhus- og tenderbunden samt cylindriske, vandret liggende cylindre (= indvendig styring).

Mon ikke vi er på Sjælland? Vognene er jo bygget til den københavnske nærtrafik.

En toldfri strøtanke: Under 1VK flyttede vi bl.a. rundt på såret, militært personel fra de krigende nationer.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
DSB MZ1417

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak