Prototype lyntoget

af Bo Leth Andersen, 5/6 2023, 14:28 (601 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

I en organisation med høje lønninger og dokumentationskrav, er det alt for dyrt at holde to unikke togsæt kørende. De to sæt var heller ikke ens, det var prototyper, hvor man afprøvede komponenter fra forskellige leverandører på de to tog. Det samme skete med de 2 prototyper til 3G S-tog, de havde stærkstrømssystem fra henholdsvis ASEA og GEC.
Hvor skulle man i øvrigt bruge dem i et togsystem indrettet til forholdsvis korte togsæt.
Man ser det også i flyindustrien, hvor 10 år gamle A380 og 787 med lave produktionsnumre, er på vej ud. De lave produktionsnumre betyder at de ikke er bygget til "serie standart".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak