Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses
Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen
Med "de sidste 7 km" må skulle forstås de 7 km, der ligger mellem Aalborg station og punktet mellem Lundergårde T&S og Gistrup station - altså den del af strækningen, som tidligere var en del af Aalborg-Hadsund Jernbane. At man skulle have lavet en "arbejdsplads i Gug" lyder derfor sandsynligt.
Helt enig. Og det gamle sidespor må have ligget der hele tiden, efterladt af AHJ og mere eller mindre synligt fra luften alt efter årstidernes skriften. Det var stadig forbundet med hovedsporet i øst i 1988, kan jeg se. Måske har AHJ ladet det ligge i 1969 til brug ved sporoptagningen på resten af banen.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.