Avatar

Laurbjerg-Silkeborg sporoptagning - divergerende kilder

af Morten Flindt Larsen, København K, 29/11 2022, 01:32 (753 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Du har ganske ret: jeg udleder selv (indtil der evt. dukker andet op) nedlæggelsesdatoen 30. september 1971 af den dato, strækningen forsvandt fra godstariffen


Kære Morten

Det var faktisk det eneste, der var min dagsorden.

Mener du i fuld ædruelighed, at banen ikke var nedlagt, efter at den var udgået af godstariffen, eller at den først blev nedlagt, da man begyndte at hive sporene op?


Nej. Jeg ved ikke, hvornår banen blev nedlagt. Du og jeg og alle andre ved, hvornår loven blev vedtaget, du og jeg og alle andre ved, hvornår driften blev indstillet. Det er dig, der først nævner begrebet "den officielle nedlæggelsesdato", og den angiver du til 30. september 1971. Jeg har aldrig set DSB skrive, hvornår banen blev nedlagt, og det er derfor, jeg interesseret spørger ind til, hvor datoen 30. september 1971 kommer fra.

Du udleder den officielle nedlæggelsesdato til at være den dag, banen udgår af godstariffen. Jeg tillader mig at spørge "ud i lokalet": Har Morten ret i det, eller findes den en anden autoritativ dato i en sådan situation? Selv er jeg ikke stødt på papirer, der beskriver forholdet - men jeg har heller aldrig ledt.

Bedste hilsner

Thomas

Kære Thomas og andre,

Der er intet "uofficielt" ved godstarifferne; de er ganske autoritative.

Og ja, jeg har skam ledt/været opmærksom siden begyndelsen af 1980'erne. Jeg har heller aldrig set andre datoer i DSB's materiale.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak