Arbejdssjak ved tog ukendt sted. Lidt OT spm. til J-maskinen
J-maskinen ser ud til at være konfigureret til baglænskørsel med vindskærm og "telt". Jeg har ikke før set sådan et telt. Var det almindeligt?
Ved baglænskørsel har man da ikke kunnet set meget gennem de to glughuller, og i regnvejr må det have været nærmest umuligt at se noget. Hvad gjorde man så? Stak hovedet udenfor i bedste "Menneskedyret-stil"?
Og selv ved 40 km/t, som vel var det en J-maskine typisk kørte med, må luften da have revet godt i det telt.
mvh
Jørgen
Baglænskørsel? Hvad er kilden til den oplysning? Det er vel blot en nedrullelig skærm, der kunne beskytte lokomotivmændene mod slagregn under kørslen, eller når lokomotivet holdt stille med et arbejdstog. Arbejderne havde jo personvognen at krybe i ly i, om fornødent.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.