Ulykke ved Vejen, Litra PR nr. 904 skæbne.

af Steffen Dresler, 21/3 2013, 11:24 (4294 dage siden) @ Filip Gram

Kære Kim og Filip!

Jeg har ikke - ikke sagt at det ikke findes - set papirer på det adspurgte. For mig ser det ud til, at 921 "bare" er ombygget som de andre. Men helt sikkert med de småændringer, der havde fundet sted, bl.a. med hensyn til dampning, der i begyndelsen ikke var den bedste. På lokomotivkortet står der intet usædvanligt. Kan være, der er en bemærkning i reparationsbogen, men den er jeg ikke i nærheden af.
Som Filip rigtig skriver, havde alle PR - undtaget 904 - P II dampmaskine. 908 fik lige en tommestok på, lige før den prøvekørtes mellem Roskilde og Køge efter istandsættelsen (væddemål:-) ).
Den drillede forresten (ad hel.... til:-( ) da den varmløb på maskinbogielejerne i højre side, for hårdt spændt op. Man kunne i pæn afstand mærke strålevarmen med hånden, så den skulle KØLES af hver gang før adskillelse og nystøbning af hvidmetalslejer. Hårdt arbejde og slid, men det lykkedes til sidst.

Mvh

Steffenn Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Kagerup - Helsinge Banen


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak