Tog på svingbroen i Aarhus
Såvidt jeg kan forstå på A. Gregersens artikel i Signalposten nr 6 1972, så er det først fra 1932/33, at Grenåtogene udgår fra Aarhus H. Indtil da udgår togene fra Aarhus Ø, hvor også lokomotiverne var hjemmehørende. I 1910 var det f. eks. 6 stk Lokomotiver Kl. 2 Litra A ifølge Lokomotivernes Kørselsfordeling, der er at finde på Arkivet for Jernbaner.
Der kørte således særlige forbindelsestog mellem Aarhus H og Aarhus Ø - eller man måtte benytte sig af den elektriske sporvogn.
Jeg mener også at have set et sted, at der var et profilproblem på svingbroen, således at kun visse vogne kunne benyttes her, og nogle vogne havde et opklappeligt nederste trin af samme årsag.
Jeg kunne derfor formode, at postkortet viser et forbindelsestog mellem Aarhus H og Aarhus Ø. Bemærk iøvrigt de 2 rangister på bageste vogn, som tydeligvis ønsker at være profilfrie.
Anders