H 800 i den første tid - men hvor er det?
Mit umiddelbare bud er også Vamdrup, men gl. Fredericia skal også lige undersøges. Århus H-maskinerne kørte normalt på strækningen Randers-Fredericia. H 800 leveret 6/7 1923 til Aarhus maskindepot kunne have været i Vamdrup ved en særlig lejlighed. Billedet må være taget før 14/7 1926 hvor H 800 gik i værksted til sin første S-revision. Ved denne blev foretaget forskellige ændringer på lokomotivet bl. a. "den store togfløjte flyttet bagud på taget". H 800 kørte fra depotet i Aarhus de første mange år.
Da de senere leverede H-maskiner fra FRICHS begyndte at komme i foråret 1926, blev 6 af dem efter kort ophold i Aarhus flyttet til 2. maskinsektion og stationeret i Vamdrup. Padborg nye maskindepot blev aktiv fra sommerkøreplanen 1928, og de 6 H-maskiner i Vamdrup blev flyttet til depotet i Padborg. Den store "H-æra" i Padborg varede til 1932, hvor alle H-maskinerne på nær 1 blev flyttet til Aarhus. Derefter måtte Padborg klare sig med 1 H i reserve et par D og en K maskine. måske var der nedgang i godstrafikken.
M v h
Georg
Vamdrup kan det ikke være, for der blev vandtårnet forhøjet i 1914 og så herefter ud som herunder. Maskinen er leveret 1923.
Fredericia er det heller ikke, for der blev vandtårnet også forhøjet en del år før maskinen blev leveret.