To forsvunde stationsbygninger, Hørning og Højslev

af Poul Andersen, 27/2 2013, 11:19 (4316 dage siden) @ Lars Henning Jensen

... og bemærk, at "i de gode gamle dage" var der perron ved alle tre spor, og ikke som nu hvor perronen ved spor 2 (overhalingssporet) mangler, således at der ved venstresporskørsel, hvor kørslen ind/ud af stationen sker gennem spor 2, ikke kan foretages passagerudveksling = med togbusser !.

Mvh.
Poul.


Ja, der var noget, som "de kloge hoveder" ikke havde tænkt på, og som nu jævnligt giver Arriva Tog - og de sagesløse passagerer - problemer og ærgelser.

Midtliggende overhalingsspor har mange driftsmæssige fordele, og de har derfor o mange år været "det store dyr i åbenbaringen". Men når der skal spares på perronerne, duer de ikke - her er det sideliggende overhalingsspor universielt, og det er da også derfor, man kan klare sig med to perroner i Hedensted.

Næ, det er svært at tilgodese alle interesser, og når anlæg planlægges af (utvilsomt alment dygtige) folk uden praktisk jernbaneerfaring, går det galt.

Men er der så nogen, der tør anerkende fadæsen og gøre noget ved det ...? Næh! :-(

Nå, undskyld, nu bevægede vi os vist over i det andet forums sfære ...

Mvh
LH

... og når du nævner Hedensted, er det ligeså elendigt. Undertegnede har med Re 33xx- tog mod Aarhus flere gange fået "gennemkørsel" = spor 2 uden perron !, men så lærte man at holde øje med afstandssøjlen I ATC ved passage af næstsidste AM :-D .
Ja ! - det ville rart om man brugte "jernbanefolk" til planlægning af så enkle ting og lade andre beskæftige med "raketvidenskaben".

Duk og væk !

Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak