To forsvunde stationsbygninger, Hørning og Højslev
Hertil kan man jo passende sige, ak hvor forandret. Men det ekstra krydsningsspor der ligger mellem de to hovedspor, er der stadigvæk og bliver da også brugt lidt.
Mvh
Claus
God formidddag igen!Med risiko for at blive beskyldt for pedanteri (selv her i dette forum for den højeste oplysning), men i den absolut bedste mening og en højere sags tjeneste tillader jeg mig at bemærke, at det "ekstra krydsningsspor" retteligen bør betegnes "overhalingsspor".
Men i formel terminologi er jo både krydsnings- og overhalingsspor "vigespor" ...
Mvh
LH
... og bemærk, at "i de gode gamle dage" var der perron ved alle tre spor, og ikke som nu hvor perronen ved spor 2 (overhalingssporet) mangler, således at der ved venstresporskørsel, hvor kørslen ind/ud af stationen sker gennem spor 2, ikke kan foretages passagerudveksling = med togbusser !.
Mvh.
Poul.