Grove Sidespor - og aerodynamik

af Niels Munch, 13/7 2021, 09:27 (1232 dage siden) @ Hans T. Møller

Kære Hans,

Ja, især i de aerodynamiske teoriers "barndom" fandt disse anvendelse på damplokomotiver, hvor man dog alligevel forlod den strømlinede beklædning, da den dels var i vejen for lokomotivets vartning, dels først viste "resultater" på hastigheder over 120 km/t.

Interessant wiki om "Stromlinienlokomotive" her: https://de.wikipedia.org/wiki/Stromlinienlokomotive .

Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak