Snoghøj driftsstatio
Ja det var det foto.
Altså først efter besættelsen.Var det mon i forbindelse med branden i 1946?
Hej Børge,
Ja, det var det. Snoghøj var overgangsstation fra dobbeltspor til enkeltspor efter en brand i Lillebæltsbroens brodæk. Der har været ild i Lillebæltsbroen to gange: Første gang blev en skinnedrager på Lillebæltsbroen beskadiget 30. sep. 1945 ved en mindre brand i broens træsveller og hastigheden over broen blev derfor sat ned til 60 km/t. Den 27. jul. 1946 udbrød der på ny brand i brodækket, hvorefter der måtte i nogle dage måtte udveksles passagerer på begge sider af broen (Broen trinbræt - Snoghøj). Kørslen blev genoptaget spor 29. jul. 1946 (30. jul. 1946?), men hastigheden måtte nedsættes til 20 km/t og højre spor (fra Fredericia mod Middelfart) måtte spærres. Der etableredes 10. aug. 1946 en forgreningsstation ved Snoghøj, hvorefter strækningen Snoghøj - Middelfart befaredes som enkeltsporet strækning frem til 31. maj 1949.