Københavns nordlige baner
Jeg talte lige lidt med min gode ven, Søren "Fut" Lindkilde, og han kom ind på at der fra de to stationer for Nordbanen og Klampenborgbanen ved 2. banegård i Gyldenløvsgade faktisk var 2 enkeltsporede baner ud til Hellerup og altså ikke dobbeltspor til at begynde med, så man i princippet kunne sende 2 tog afsted nogenlunde samtidig og så reducere behovet for at lukke diverse overkørsler i længere tid.
Jeg har prøvet at finde det billede, jeg ved jeg har set her af broen ved Inginiørkasernen ved Svanemøllen med kun en bue og 2 spor under.
Hvis det har været sådan helt tidligt hvor banerne var enkeltsporede, så kan man vel dårligt tale on at Klampenborgbanen startede på Nordbanens spor eller omvendt, da de jo havde hver sit spor ud af byen?
(Nu vil jeg finde bogen om de 3 Hovedbanegårde og læse lidt op på den, for der er der også lidt om byens baner.)