Martin Peyraths billeder - part three (1)
Jeg har søgt databasen igennem efter specialvogne med ovennævnte mål:
Specialvogn 520. Værkstedsvogn for Signaltjenesten. Hjemsted Svendborg. Udr. 1978.
Specialvogn 780. Værkstedsvogn for Vognopsynet. Hjemsted Herning. Udr. 1980.Specialvogn 568 som du først foreslog, har i øvrigt en akselafstand på 5 m. Er et bedre bud ikke, at det drejer sig om Specialvogn 520?
Hvis 568 er bygget i 1899 og er en tidligere AD-vogn har den vel 5,2 m akselafstand uanset hvad fortegnelsen siger.
520 kan det være hvis vognen i Nyborg også er 520. Men hvad er der galt med 568?
Vi kan nok med stor sandsynlighed udelukke at vognen har en fortid hos DSB/S......
Børge Sundahl har fremsendt nedenstående billede af Specialvogn 568 optaget i Nyborg den 1/8 1977. Jeg synes ikke, den ligner vores ukendte vogn og det ser også ud som om den står på et afbrudt spor.
Specialvogn 520 er født som DSB/JF AF 147 i 1887 med en akselafstand på 5 meter (ifølge DRM 1898).
Specialvogn 568 er født som DSB AD 330 i 1899 med en akselafstand på 5,2 meter (ifølge DRM 1898).