Svar fra Niels Munch (+ 4 fotos mere)
Tak for mængder af herlige billeder
Kære Georg,
Jeg kan kun sige selv tak! Dine bidrag på disse fora er uforlignelige!
Det var lige før jeg troede, et af billederne var mit, men der er dog en detalje til forskel:
ØSJS Ys-Ym og DSB ML 4901, Hårlev 07.06.1986 (nm).
ØSJS Sm 11 - Sm 13 i Roskilde 04.05.1974 nm).
ØSJS Sm 17 ank. Køge den 02.07.1974 (nm).
EVP og andre vil glædes over tilstedeværelsen af postbilerne!
ØSJS Sm 17 og MB 23 i Køge den 02.06.1974 (nm).
Scandia-skinnebusserne synger her absolut på sidste vers, thi snart indfinder Y-tog af serie 5 sig på banen.
Du skrev om det sidste af dine fotos:
Vi zoomer lidt og ser, at sporskiftet nu er forsynet med motordrev og i det fjerne ses at et u-signal er ugyldiggjort måske i forbindelse med noget ombygning.
Det er korrekt, for på dette tidspunkt var det kun stationerne Vallø og Grubberholm, der havde E80 sikringsanlæg, fuldt fjernstyrede fra Hårlev med JZAD-790. Hårlev og stationerne syd herfor havde Wessel-Hansen sikringsanlæg og radiobaseret trafikafvikling. I perioden 1991-94 fik Hårlev og stationerne syd for E80 sikringsanlæg med fuld fjernstyring af det nu opgraderede EBICOS-890.
Bedste hilsener
Niels