Hadsund Nord, stationen

af ivar, 13/9 2020, 01:36 (1596 dage siden) @ UTJ

Jeg tror, at det ikke det har så meget med en national standardiseringsorganisation at gøre, det var nok nærmere drevet af byggebranchen. Med den heftige byggeaktivitet, der var omkring 1900 +/- 20 år, tror jeg næppe, der var bygherrer, der kunne leve med forskellige mål fra forskellige fra forskellige værker, og vi er oppe i mængder af sten, der kunne overstige et enkelt værks produktion. Det er nok også værd at bemærke, at teglværkerne organiserede sig i karteller. Så jo, dansk normalformat er sikkert slået igennem ret hurtigt.

-ivar


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak