Reparation af Norsk Lokomotiver hos Frichs a/s

af Asger Christiansen, 2/3 2020, 13:32 (1755 dage siden) @ Asger Christiansen

Jeg har været i mine gamle notater med følgende resultat:

Ved ankomsten til Frichs var de norske lokomotiver utroligt beskidte. Et tykt lag olie og snavs sad alle steder, og det var et større arbejde at rengøre det hele, når maskinerne blev skilt ad.
Ved demonteringen blev alle dele renset i solarolie og derefter nummereret.
Nogle af lokomotiverne havde skudhuller i førerhusene.

Reparationerne omfattede i de fleste tilfælde såvel kedel- som maskinreparation, og Norges Statsbaner NSB havde selv leveret alle nødvendige materialer og reservedele. Lokomotiverne var af henholdsvis type 21 og tenderlokos type 32. Jeg har ikke fået udredt alle lokomotivnumre, men her er 19 stk.:

Type 21, lokomotiverne 150, 175, 176, 202, 208, 237, 251, 370, 372-374, 377

Type 32, lokomotiverne 332, 334, 384, 385, 388, 389


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker


Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak