Avatar

Perronhøjder

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 17/11 2019, 10:49 (1838 dage siden)

Ovre i "Ungdomsklubben" diskuteres en masse om S-tog til både Helsingør og Roskilde og en af de store knaster er, at S-togsperroner er højere end fjerntogsperronner.
Hvad gjorde man egentlig i 1930'erne da S-tog blev indført? Og hvad gjorde man på Nordbanen da den jo blev omlagt fra "Fjerntog" til S-tog i 1968?
Det er klart at alle de nye trinbrædder der blev etableret til S-banen blev lavet med den rette højde, men alle de eksisterende stationer må jo have fået hævet perronnerne? Og jeg erindrer ikke i forbindelse med Nordbanen at driften var lukket, men at MY/MX togene stopede den ene dag og så startede S-toget den næste. På Nordbanen har både Birkerød, Allerød og Hillerød stationer bygges om, og for eksempel på Hillerød station virker det ikke som om peronnerne er hævet da hele pladsen også over til Lokaltog og Lillenord virker som om det er i samme niveau. På Lillenord kørte jo MO før Y-tog og nu Lint.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak