Tidlige PU-signaler.

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 15/9 2019, 19:27 (1960 dage siden) @ nk

Det kunne være fra den her

mvh
Niels Kristiansen

Hej Niels,
Ja det kunne det godt, tak.

Rettelse til mit forrige indlæg, PU-signalerne havde ikke en egen rubrik i TIB under årene 1954, 1955 og 1956, men står da i rubrikken for togvejssignaler.
I 1957 dukker der en egen kolonne for perronudkørselssignaler, den får nummer 5 i raden.
PU signaler findes ikke i TIB før 1954.
Hvis man skal filosofere over hvorfor der opstillede PU-signaler så tror jeg at:

Svendstrup J, pga. forgreningen mod Nibe og/eller sigtforhold.
Hobro pga sigtforholdene mod syd i spor 3, kurve.
Kolding, linjeblok eller lang station?
Esbjerg og Odense, nye sikringsanlæg.
Struer ?? nyt sikringsanlæg ?
og/eller markering af slutpunkt for togvej til spor 3 fra Thisted.


Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere
DSB D821Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak