Det kan da vist ikke passe....
Det er ved den senere station HOF og nuværende station Carlsberg.
www.vognstyren.dk har et billed hvor villaen og den hvide væg kan ses.
.Søg på Linje 16 Carlsbergbroen.Venlig hilsen
Torben
Hej Torben,
Du har ret. Godt set! Villaens skorstene og tagvinduet samt det store træ passer. "Gb" er altså forkert. Fænomenalt fundet. Tak!
Så er der spørgsmålet om dateringen. B 25 kørte i Jylland i 1896, Steffs notater siger B 24-26 er ved 4. MSEK i [fra ?] 1896 og kører Orehoved-Gedser, og i 1897 er maskinen ligeledes hos 4. Maskinsektion. Det normalsporede arbejdsspor fra Vigerslev og ind åbnedes i 1897 men blev så vidt vides trafikeret af entreprenøren med lokomotivet "Hyttefadet". DSB kan dog også have udført kørsel, så billedet kan være fra 1897-1898-1899, men næppe 1900, da uddybningen af banegraven da er i fuld gang og der er mildt sagt mudret omkring smalsporene ved Carlsberg. B 25 er fortsat øst for Storebælt 1899-1900, derefter uvist hvor og så i Skanderborg 1909-15, hvorefter den blev udrangeret og ophugget. Banen fra Vigerslev til Godbanegården åbnede 30. sep. 1901, og det ser sommerligt ud på billedet med blade på træet. Maskinen holder på et anlægsspor, ikke på et driftsspor. Sidesporet til Carlsberg etableredes først i 1930'erne. Så er vi i 1897, 1898, 1899 eller i 1901, som der står på bagsiden af fotoet? Kan noget udledes af vognen?