Remisen ved den gamle Klampenborgbanestation ved søerne
Tak, så må jeg jo hellere besøge fru L.
Mon ikke det er ordre P?Godnat og sov godt
Steffen DResler
Kære Steffen
Der vil du lede forgæves, da ordre P først kommer til verden i 1922.De relevante ordreserier er E med tillæg H, men der står intet om maskindepoter.
I personalefortegnelserne 1912-17 er nævnt følgende tjenestesteder for lokopersonale:
Københavns Personbanegård
Københavns Godsbanegård
ØsterbroI Meddelelser fra Generaldirektoratet M 70/1912 (7.maj) står, at der i København findes reservelokomotiver følgende steder:
Københavns Personbanegård
Københavns Godsbanegård
Københavns Nordbanegård
ØsterbroMon ikke O og K maskinen på billedet er de omtalte reservelokomotiver?
venlig hilsen
Lars Viinholt-Nielsen
Kære begge,
Så slap Steff for at rejse til Odense, takket være de fine oplysninger fra Lars. Herligt! Jeg kan i al ydmyghed bidrage med, at reservelokomotiverne på Københavns Personbanegård må have haft til huse i banegårdens eneste lokomotivremise, der lå ved nordsiden af Dybbølsbroen og som vistnok først blev revet ned i forbindelse med elektrificeringen af nærtrafikken (S-banen) i første halvdel af 1930'erne.