Damp i Aarhus 1952

af Georg Schmidt, 28/1 2019, 11:28 (2195 dage siden) @ Georg Schmidt

Særtog og reservepersonale hører også med i den daglige planlægning.
[image]
Hs 401 i Skanderborg skulle udveksles med 404. Hs'eren afgår som tog 5982 kl. 9.45 og Hs 401 kommer retur som 5987 kl. 12.15.
R 953 fremfører 6054 som forløber for 58 Aarhus-Nyborg afg. 11.00.
Reserve R 951 tager sig af tog 74 der oprindelig var planlagt som motor (formentlig MK-FK).
D 889 kører særtog til Herning Skjern.
Det ser ud til man manglede mandskab til rangermaskinen i Horsens. En lkf sendes med tog 50 til Horsens for rangering 11-19, han kommer retur med 67 Nordvestjyden.
Også mandag morgen er den gal i Horsens. En lkf sendes med tog 1094 kl. 21.05 søndag aften for rangering i Horsens mandag 6-14.
E 966 fremfører særtog 6014 Aarhus-Nyborg afgang 23.47 (personale kun til Fredericia). I årene op til MY tillyste man ofte søndag aften i højsæsonen særtog 6014 Aalborg-Nyborg formentlig i stedet for forspandskørsel i tog 20. Der var afgang fra Aalborg 21.10 som regel med P-maskinen fra tog 23. Man ændrede lidt på maskinløbet således at P-maskinen ord tog 945 kørte 23-6014 Ar-Ab-Ar og E-maskinen ord tog 23 Ar-Ab kørte 945-20 Aarhus-Frederikshavn-Aarhus. Tog 1992 Ab-Rd blev så fremført af MV af 905.

M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Damp i Aarhus 1952 - Georg Schmidt, 27/1 2019, 13:29 [*]
    • Damp i Aarhus 1952 - Georg Schmidt, 28/1 2019, 11:28

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak