Færgeanvendelse Warnemünde-Gedser 1940 - DEROP

af Svend, Storkøbenhavn, 24/12 2018, 18:59 (2237 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


I øvrigt kan DEROP-vognen jo også have været i Warnemuende med brændselsolie til de tyske færger. Var de ikke oliefyrede på det tidspunkt?

.
[image]

Ikke usandsynligt - "Schwerin" var netop oliefyret:

"Die 15,5 Knoten schnelle Schwerin wurde 1926 von den Schichau-Werken in Elbing gebaut. Das Schiff war 106,8 m lang und 18,5 m breit, hatte 4,4 m Tiefgang und war mit 3.133 BRT vermessen. Der Antrieb bestand aus zwei ölgefeuerten Dampfturbinen mit jeweils 2.100 PS und zwei Schrauben. "


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak