Gæt et instrumentpanel

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 13/9 2018, 00:54 (2340 dage siden) @ Jens MO-Møller

Det er nu ikke første gang, som med Mo 1986, at en Mo-vogn er hentet tilbage fra Orlas skrotplads på stationsområdet i Bjerringbro. Mo 1867 blev sammen med Mo 1837 og Mo 1996 under 12. og 13. januar 1978 transporteret til ophugning i Bjerringbro. Det blev kort tid efter konstateret, at Mo 1867 ved en fejl var havnet i Bjerringbro og den blev hentet tilbage til Århus 10. februar 1978.

26. april 1978 blev Mo 1867 officielt udrangeret, men først under 9. og 10. marts 1979 blev den sammen med Mo 1833, 1990 og 1871 transporteret til Bjerringbro for ophugning og vendte aldrig siden tilbage!

Venlig hilsen
Jens Møller

.
-------
.

Hej Jens.

Ja, --det er lige det -- hvad der ligger i ordene.

Blev de Mo-er, som Du omtaler "bare" hentet tilbage eller ...?
Om 1986 sagde de dengang i Maskinafdelingen, at den blev decideret købt tilbage, og dermed var der jo tale om et køb.

Jeg har ingen papirer, men det var, hvad de sagde på gangen derinde dengang.

Erik V.
www.evp.dk

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak