Hjælp, hvad er dette der ligger på den åbne fladvogn
Hvorfor skulle fyrkasserne være blevet fjernet fra reservedelsmaskinerne og hvorfor transporteret til København?
Tja, nu blev N-maskinerne lavet i København og sendt til 2. distrikt for ikke at vende tilbage.
Siden vi ikke kan se nogen mærkninger af fyrkasserne, så kan det blive en umådelig spændende gætteleg med hvor kedlerne stammer fra.
Om omtalt tidligere, så havde DSB købt ekstra fyrkasser, så det kunne være 2 af dem.
Bundlinjen er at DSB havde "en del" fyrkasser i spil til N-maskinerne og at vi ikke på det nuværende grundlag kan sige noget som helst fornuftigt om hvor de stammer fra (ny eller ældre).
Det er jo ikke anderledes end dengang DSB købte ekstra dieselmotorer til My/x/z/e - men da hver motor har et serienummer og leveres med en "engine serial number and clearance record", så kan motoren faktisk følges hvis nok information haves.
Det er jo altid "sjov" at se en motor købt til Mz ende i My....og det er sket (omend uden turbo etc).