DSB R 957
..........og det vi skal bemærke og hér ses ganske tydeligt er, at BORSIG R II erne havde knækket førerrumsside, hvor de senere FRICHS havde lige førerrumsside, Det betød også, at forkanten af førerhuset med de lodrette vinduer frem, var skrå.
Men det er jo ikke så mærkeligt at lokomotivet har skrå sider, da det jo var et forstadie til de lidt senere tyske såkaldte "Einheitslokomotiven" af BR 02 og 01 m.fl.
Det var jo også formanden for netop det udvalg, der havde de nye typer som ansvar, chefkonstruktør, overingeniør ved BORSIG August Meister, der konstruerede DSB kommende store 3 cylindrede damplokomotiv (og H og S), der i skitseform for Deutsche Reichsbahn, blev fremlagt ved udvalgets 2. møde i SEP 1921.
Så lidt frækt, ja DSB havde tyske "Einheitslokomotiven" selvfølgelig med et lidt anderledes dansk udseende.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler