Mystisk spor. 2.

af Bent Hansen, 27/11 2017, 09:45 (2635 dage siden) @ Bent Hansen

Hej.
Tak for gode råd og løsningsforsøg.

Jeg kan stadig ikke gennemskue anlægget her.

Ikke et ondt om om mit tyske netværk, for de er specialister, men så vidt jeg ved ikke lige på dette område. Jeg havde håbet, at herreværelset havde rådet over alsidige tekniske genier....

Vi er på en "privatbane," så anlæg til brug på de store baner, tror jeg ikke en privatbane ville investere i, men selvfølgelig hvis man i Bernburg på Sodaværket havde brug for data om transporter, kan det ikke udelukkes, at Magdeburger Hafen også havde? På den anden side, havde bernburgfabrikken flere afdelinger i Bernburg og i Europa, så de havde måske brug for viden om, hvad de flyttede med jernbane mellem afdelingerne?

Jeg ser ingen isoleringer i sporet, men ikke desto mindre er en 0-ledning ført udenom sporstykket, der ligger på "havelågen."

I Magdeburg anskaffede man i 2012 et hydbridlok. En V100 fra Alstom mage til Folkevognsfabrikkernes og Metrans i Hamborgs. Lokomotivet har akkumulator og dieselmotor. Man kan få op til 1000 kW ud af det. Dieselmotoren er på 250 kW. I pressen kaldes typen dog H3.

Det er svært for pressen at skrive noget her brugbart om lokomotivet. Det synes dog at fremgå, at der er to muligheder for akkumulatoropladning: dieselmotoren og en stikdåse, hvor man i sidstnævnte kan hente økostrøm.

Er det en sådan (stikdåse) vi ser her? Jeg ved det ikke, og jeg kan ikke på nettet finde noget om det.

De fleste billeder på nettet er i meget ringe opløsning, med det foresvæver mig, at hybridlokomotiverne på nettet har en art "støttefod," der rager ud faktisk lige, hvor DB har deres indusi-kontakter placeret eller lige over den kanal, der der på mit billede fører gennem svellenderne, og som 0-ledningen fører igennem. Jeg nægter dog at tro, at det er er en størmforsyningen i lighed med den, min elektriske tandbørste betjener sig af eller noget i retning at en induktionskomfur.

Skulle der mon været gæster i herreværselset, der er hjemme i hybridteknik og eventuelt kan aflive min teori. Ellers må jeg vel ty til den tyske pendant til jernbanen.dk.

Jeg så ikke i Magdeburg hydrid-lokomotivet, da det sammen med to V100 var til reparation. Derfor var der nogle spændende lejelokomotiver.

Vi du kigge på Magdeburgs Havnebane og andre tyske havnebaner, så prøv:

http://bentsbane.dk/tyskland-havnebaner/

Med venlig hilsen

Bent Hansen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak