Gæt en bro i 1986
Der har aldrig været mange af denne slags, så det er nok nemt
venlig hilsen, bs
Der har aldrig været mange af denne slags, så det er nok nemt
venlig hilsen, bs
Portugal, Douro floden?
Med venlig hilsen Jens
Ja. Hvilken af de 4 sidebaner ?
mvh, bs
De baner var værd at besøge !
Ja. Hvilken af de 4 sidebaner ?
Linha do Corgo?
Jeg nåede desværre kun et kort besøg i Vila Real i 2007, hvor der endnu kørte skinnebusser.
Med venlig hilsen Jens
Netop, lige øst for Regua. Jeg havde fornøjelsen helt fra Chaves. Den foregående dag kørte jeg Tua - Braganza, men med en moderne motorvogn, så dette var bare rent guf.
venlig hilsen
Bo
Hyggeligt ser det ud, men jeg har aldrig været i Portugal.
... men prøv at gå ind på Regua i Google Maps og så klik på Street View manden. Google har minsandten været ude og køre med deres kameraer på en fladvogn på strækningen
Der holder stadig en lille flok (rustne) dampere ved drejeskiven i Regua.
Mvh
Jens
Hej, ja så er du enten en god gætter eller den var virkelig for nem
- tak for tipset
mvh, bs
Næh desværre - jeg er ikke en god gætter, så uden Jens N's indlæg havde jeg været chanceløs.
Men tak for opgaven. Jeg gad godt have oplevet de små baner, men der er vist ikke meget tilbage. Det er i grunden underligt at der overhovedet er noget smalspor tilbage omkring Regua, for den fører ingen steder hen, og materiellet ser heller ikke ud til at kunne køre, hvis sporene var der. Forbløffende at det overhovedet er der ...
Men tænk at Google er begyndt at køre med tog. Prøv at tage turen fra stationen og til remisen på den anden side af broen. Sikke nogle forrygende sporskifter og udfletninger, man kan se undervejs
Morsomt, at man har anlagt to komplette sporvidder, og ikke et tre-skinne anlæg.
Mvh
Jens
Her er i øvrigt Google Street View (eller hedder det Train View) versionen af det samme billede:
Linha do Corgo?
Jeg nåede desværre kun et kort besøg i Vila Real i 2007, hvor der endnu kørte skinnebusser.
Vila Real d. 20. august 2007 i eftermiddagsheden:
M.D. 409 (Henschel 8916/1908) var opstillet på pladsen foran stationsbygningen:
Med venlig hilsen Jens
Jo den bro husker jeg godt fra mit besoeg ved de portugisiske smalsporsbaner i 1977.
Jeg gik over broen nogle gange paa turen ud af linien.
Jeg ville gerne have et godt billede af et damptog paa broen men det ville ikke rigtig lykkes.
Foerste forsoeg ses her. Jeg havde vel ventet en god times tid i straalende sol men da toget kom gled en sky for solen og resultatet blev ret skuffende:
Broen over Corgo floden ved Regua med ukendt Mallet E2xx, 1977
Naeste forsoeg blev lidt bedre, men jeg er ikke helt tilfreds med toget i skyggen mod den lysere himmel.
Broen over Corgo floden ved Regua med CP E209 (Henschel, 1923/19874). E209 er let genkendelig paa sin flade Giesl ejektor skorsten.
Og endnu et forsoeg, en ikke helt vellykket komposition:
Broen over Corgo floden ved Regua med ukendt Mallet E2xx, 1977
Mit oprindelige bidrag fra Corgo linien i 1977 er her
Men jeg kan da lige tilfoeje et par bonus billeder:
CP E215 (Henschel, 1923/19878) har forladt Regua og er paa vej over den dobbeltstrengede straekning med smalspor og bredspor paa vej mod broen. Efter broen drejede smalsporet mod nord mens bredsporet forstsatte langs Douro floden.
CP E209 (Henschel, 1923/19874) ankommer til Vila Real, 1977.
CP E216 (Henschel, 1923/19879) i Regua, 1977.
CP E1 (Henschel, 1922/19339) og CP E210 (Henschel, 1923/19875) i Regua, 1977
Mvh
Steen
Mange tak for de fine situationer. Måske var du ikke helt tilfreds dengang; jeg synes nu ikke der er noget at undskylde.
venlig hilsen