Jo den bro husker jeg godt fra mit besoeg ved de portugisiske smalsporsbaner i 1977.
Jeg gik over broen nogle gange paa turen ud af linien.
Jeg ville gerne have et godt billede af et damptog paa broen men det ville ikke rigtig lykkes.
Foerste forsoeg ses her. Jeg havde vel ventet en god times tid i straalende sol men da toget kom gled en sky for solen og resultatet blev ret skuffende:
![[image]](images/uploaded/201704282031475903a6b35d90e.jpg)
Broen over Corgo floden ved Regua med ukendt Mallet E2xx, 1977
Naeste forsoeg blev lidt bedre, men jeg er ikke helt tilfreds med toget i skyggen mod den lysere himmel.
Broen over Corgo floden ved Regua med CP E209 (Henschel, 1923/19874). E209 er let genkendelig paa sin flade Giesl ejektor skorsten.
Og endnu et forsoeg, en ikke helt vellykket komposition:
![[image]](images/uploaded/201704282035465903a7a2269a0.jpg)
Broen over Corgo floden ved Regua med ukendt Mallet E2xx, 1977
Mit oprindelige bidrag fra Corgo linien i 1977 er her
Men jeg kan da lige tilfoeje et par bonus billeder:
CP E215 (Henschel, 1923/19878) har forladt Regua og er paa vej over den dobbeltstrengede straekning med smalspor og bredspor paa vej mod broen. Efter broen drejede smalsporet mod nord mens bredsporet forstsatte langs Douro floden.
CP E209 (Henschel, 1923/19874) ankommer til Vila Real, 1977.
CP E216 (Henschel, 1923/19879) i Regua, 1977.
![[image]](images/uploaded/201704282044345903a9b266de9.jpg)
CP E1 (Henschel, 1922/19339) og CP E210 (Henschel, 1923/19875) i Regua, 1977
Mvh
Steen