En GM fra dengang

af Georg Schmidt, 9/11 2012, 00:25 (4396 dage siden) @ Henrik Tolderlund

Du har sikkert ret, det er to gamle øst MY som 1101 kommer med. Den bageste må være 1116 da 1123 havde rynker ved venstre lanterne og håndbøjlen. Her 1137 det samme sted.
[image]
MY 1137 med tog 927 1971 ved Viby J.
[image]
MY 1104 på Aarhus H sommer 1977.
Som gammel maskinløbsnørd her et bud på 1104's tjeneste denne dag:
G 7513 Nyborg-Aarhus rangerbanegård 0.05-3.08
IC 112 Aarhus-Nyborg 6.15-8.35
IC 113 Nyborg-Aarhus 9.36-11.57
IC 127 Aarhus-Aalborg 13.05-14.43 (billedet)
IC 184 Aalborg-Aarhus 16.30-18.07
IC 192 Aarhus-Nyborg 19.15-21.35
IC 191 Nyborg-Aarhus 22.36-0.57
I alt 1280 km.

I sommeren 1977 tog de 24 MZ i løb det tunge slid, men de 12 My der også var i tur fik også kørt mange km. Ved nedbrud på MZ var to enheder MY-MX til rådighed. Foruden MY og MZ var også 22 MX i tur samt 5 MV. MT var indsat i Aarhus, Randers, Struer, Herning, Padborg og Esbjerg samt 29 MO-vogne.

I øst var der 18 MZ og hele 30 MY med Itc i tur, 5 MY uden Itc og 8 MX med Itc samt 1 reserve MX. Mo-vognene har jeg ikke noget tal på for 77, men i 1976 var der 22 i sving.

Hilsen Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak