Hillerød sidst i tredserne! ( med Claus rundt i Danmark)
Er det ikke sådan at i 1967 købte HFHJ 9 stk af de sidste DSB CO vogne og SB købte 2 af de sidste DSB CQM vogne . Derefter var der kun DSB CP vogne til salg i de følgende par år . I 1969-1971 solgte DSB CP vogne til HHJ 2 stk, begge senere videresolgt til ØSJS , HP 2 stk , LJ 3 stk , VLTJ 1 stk og VNJ 2 stk .
mvh Rolf Berg
Jeg har for mig at HFHJ's køb var en aftale med DSB om kapacitet i forbindelse med S-tog til Hillerød. Med CO-vognene kunne HFHJ afskaffe de sidste af egne trævogne og have kapacitet på dage med stor trafik hvor man hidtil havde haft adgang til CL-vogne i forbindelse med de gennemgående forbindelser til København. Det er korrekt at det var de sidste af mange CO-vogne, men det var vidst mest på grund af DSB's ønske om at fjerne alle trævogne, der ikke var CP-vogne i 1966-1967.
CP-vognene blev i øvrigt hovedrepareret langt op i 1960'erne i modsætning til andre trævognstyper.