Privatbanerutebiler (OT- trafiklys og retur til jernbaner )
Go´aften Per!
Jeg TROR på dig, der er jo også et par timer til onsdag endnu
Der kunne jo også være den mulighed i.f.m. anskaffelsen af stoplyset, at man derved kunne spare en kommunal ansat. Politiet var jo dengang kommunalt og ikke statsligt.
Og ja, det var trafiklyset på Rådhuspladsen ud for Strøget, der fik kælenavnet "Stoppenålen". Mener at det manuelt betjente elektriske trafiklys blev opstillet efter tysk inspiration, hvor det første stod på Potzdamer Platz (og står der endnu (genopstillet?)).
Bykonger er nu ikke kedelige, tænker på en i Sydsjælland (hvis søn gør sig i det trafikale), der "tog mig på gultæppet" for at få mig til at få DSB til at lade de internationale tog igen til at stoppe i byen. "Hammer ligeglad med pendlerne, men vigtigst, at byen igen kunne ses på de internationale togkort, især når (vistnok) Glumsø figurerede på kortene
Med venlig hilsen
Steffen Dresler