Sporbenyttelse primært s-tog klampenborg st 50-60erne

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 13/10 2014, 21:57 (3771 dage siden) @ Erik Olsen

Hej Erik.
Ole Edvard Mogensens udmærkede bog "Signalhuse" omhandler sikringsanlægget i Klampenborg på side 63-64.
Han angiver at Klampenborg fik et af de første centralsikringsanlæg i landet, det var et mekanisk anlæg af fabrikat Schnabel & Henning,
dette anlæg afløstes i 1930 af et elektromekanisk sikringsanlæg af type 1912 leveret af L.M.Ericsson, dette anlæg var i drift til 1985.
Tilbage er jo så spørgsmålet: hvornår kom der så PU-signaler?
Er der en sammenhæng med etablering af linjeblok på nabostrækningerne.
Det er vel ret sandsynligt. Udkørselsessignalernes synlighed blev der forresten klaget over i Dansk lokomotivtidendes læserbrevsspalte ca 1960-61.

Billedet i bogen af sportavlen er meget interessant!

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak