Træsveller udskiftes

af UTJ, 21/1 2014, 10:18 (4024 dage siden) @ Holger Sørensen

Katastrofal manglende respekt for kulturarven på en jernbane der skal forestille "gamle dage". I yderste konsekvens kunne det f. eks. fortsætte med eternittag på Kronborg Slot i stedet for kobbertaget.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-( :-( :-(

Jeg kan sådan set kun give dig ret, men jeg kender tilstanden af Faaborgbanen og hvis man skal fortsætte med træsveller, skal hele overbygningen fornys, inkl vandafledning, dvs. grøfter og helt ny grusballast. Jeg tror ikke at det vil være realistisk for foreningen. Dog kunne jeg godt tænke mig at man fandt et sted i DK hvor man rent faktisk gik efter en bevidst bevarelse af spor og overbygning, da veteranbane jo er et samlet hele.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak