Dagen før..

af henning h087 ⌂, Græsted, 30/12 2013, 18:33 (4046 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Hej Jens

ja, der har du nok lidt ret - men som jeg så på det.

de 4 endepunkter i første omgang
Ferritslev, Frederikshavn, Hadsund og Hvalpsund og 5 hvis den "royale" gren Dronninglund - Åså tæller med. det vil så være 6 hvis den du tænker på er Frederikshavn med SB - men den fravalgte jeg idet jeg ( måske forkert ) mener at SB har egne spor der ikke er i forbindelse med FFJ spor - men rigtig hvis statsbanernes spor indgår.
tager vi de andres endestationer - så er der her regnet med Hadsund RHJ forbindelsen og Ferritslev TFJ forbindelse, ved så godt at HLA ender i Åbybro - men det gør FFJ ikke - men er så forbindelsen med HLA. Hørby er forbindelsen med HH og Vodskov er forbindelsen med VØ
så det gav efter min regnemetode de 5 andre baner TFJ, RHJ, HLA, HH og VØ - men tager vi SB med så det 6 stk.
færgeforbindelsen er Hvalpsundbanen og statsbanen er Løgstørbanen den krydser i Års

mvh
henning h087


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere
Svenska-lok
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak