Tak til Georg for en række fine foto af DB 103. Jeg vil kvittere med en række foto, som viser, hvordan jeg har oplevet disse dejlige maskiner.
På min første tur til Paris, blev toget fra Hamburg til Köln fremført af en DB 103. Man fik mærket, at DB 103 har magt over tingene.
DB 103 169-9 på Hamburg Hbf med tog til Köln marts 1989 (kh).
Omkring år 2000 blev DB 103 brugt i IR-togene mellem Padborg og Hamburg. Her en stribe foto fra denne periode.
DB 103 114-5 i Padborg juli 1998 (kh).
DB 103 174-9 på vej gennem Eidelstedt Hamburg med tog til Padborg/(Fredericia) juni 1999 (kh).
DB 103 113-7 med IR 2181 i Padborg november 1999 (kh).
DB 103 223-4 på vej ud af Padborg med IR-tog til Hamburg januar 2001 (kh).
DB 103 221-8 med IR tog i Padborg maj 2001 (kh).
DB 103 172-3 ankommer til Padborg maj 2001 (kh).
DSB MK 602 er ved at ranger DB 103 172-3 retur til den del af Padborg, som har tysk kørestrøm (kh).
Da DB 103 var på vej ud, blev DB 103 245 holdt i drift i Bayern. Første gang jeg oplevede den, var jeg med nattoget fra København til München i 2009. Her fremførte den toget fra Nürnberg til München og retur. Den var næsten fast maskine i dette løb et par år. Senere kørte den et morgen IC-løb fra Ulm til München for at vende retur om eftermiddagen. Derudover havde den forskellige små opgaver.
DB 103 245-7 netop ankommet til München Hbf med nattoget fra bla. København september 2009 (kh).
DB 103 245-7 med morgen IC-toget fra Ulm i München september 2013 (kh).
DB 103 245-7 med nattoget til München Ost på München Hbf juli 2015 (kh).
DB 103 245-7 på München Hbf november 2017 (kh).
Det var sidste gang, at jeg så maskinen, inden den blev sendt til DB museum i Koblenz efter bogierevision. De sidste par foto er lidt uden for dette forums tidsperiode, men er taget med for at afslutte forløbet. Jeg håber, at der bliver båret over med dette.
Hilsner Keld