Rejsekortets daglige tur i vridemaskinen (Trafikpolitik)
Man burde kunne:
- Skifte kreditoplysninger.
- Ændre korttype (Fra Voksen til Ung eksempelvis).
- Sætte billedet på ens kort.
- Se ens rejser detaljeret, altså samtlige check ind og ud - ikke kun som nu det første og sidste (Efter sidste opdatering kan man nu se et Kontrolmærke hvis ens kort er blevet tjekket under rejsen, det kunne man ikke før).
- Arkivere spærrede rejsekort så ens spærrede rejsekort ikke ligger for altid på ens selvbetjeningsforside.
- Se alle ens tidligere rejser og ikke som nu hvor de forsvinder efter et tidsrum, også selvom det tidsrum ser ud til at være blevet forlænget.
- Se hvis man har fået penge udbetalt for en forkert rejse.
- Kontakte kundeservice ved eksempelvis fejl i ens rejsehistorik uden at skulle udfylde rejsekortnummer, navn, adresse, email, fødselsdato samt tidspunkt og en beskrivelse for hændelsen - når man er logget ind burde man blot kunne trykke på en knap ud for den rejse som der er forkert uden alt det andet.
Tænk at sådan en liste i hele taget kan skrives om et system, der har været i drift i over 3 år. Det siger jo desværre en hel del om hvor elendigt Rejsekortet har været (og tildels) stadig er...
Sjovt nok er Rejsekortets aktionsliste grøn på alle tiltag. Den eneste røde er den landsdækkende billet, hvor DSB ikke vil deltage, da det vil medføre ulemper for deres kunder = prisstigninger.
Hvis man stadig mangler en detaljeret visning af rejserne, med alle check-in og check-ud, hvordan kan kunderne så sikre sig at beregningen er foretaget korrekt. Ved alle andre betalingskortsystemer skal samtlige mellemregninger fremgå, men Rejsekortet er åbenbart undtaget herfor !!!
Informationerne omkring samtlige transaktioner på kortet må nødvendigvis være i selskabet IT-system, men hvorfor så ikke præsenterer det for sine kunder ??
Nuvel, Rejsekortet har mindre end 3 måneder til at 'rette ind' og få udført de tiltag som er angivet i listen, men når de det - jeg tvivler.