ptivatbanerutebiler, Nordsjælland, igen igen (Generelt)
Vi har været inde på det før, men jeg tror stadig ikke at have en forklaring på hvorfor GDS og HFHJ til det sidste (HT-perioden), bevarede landevejsbusdesignet med een dør, mens HHGB, bortset fra et par Volvoer, bevarede bybusdesignet med enten bagdør -oprindelig- og sidenhen midterdør?
Nogen forklaring på dette fænomen?
Måske forsi HHGB-bussrne i nogen grad indgik i bybustrafikken i Helsingør også?
(Sagt i parentea var de eneste landevejsbusser hos DSB i hovedstadsområdet jeg husker i nyere tid Korsørbussen-122- fra Valby Langgade, og Stegebussen fra Valby St)
Svaret er stadig, at HHGB's rutebiler skulle kunne indsættes på bybusserne i Helsingør, hvilket skete af og til. Det var jo HHGB, der stod for driften af bybusserne.
GDS-HFHJ fik rutebiler med kun én dør ligesom stort set alle andre rutebilejere i landet på samme tidspunkt (med DSBs rutebiler i Hovedstadsområdet som en væsentlig undtagelse).