Togfondsprojekter bliver skudt i gang før tid (kilde ønskes) (Trafikpolitik)
i en storrygende MR hvor motorerne tæsker alt det de kan i et forsøg på at få æsken slæbt op på de 130..
Ja, navnlig når MR formentlig kun er gearet til 120 km/t (deres godkendte topfart); men mon ikke det kan nå 130 km/t ned af bakke ... og mon ikke MR når at blive udrangeret inden elektrificeringen er færdig?
Hej
Kan du ikke komme med en kilde til de 120 km/t, så det kan blive rettet på denne side:
http://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=9&n=dsb-regionaltog-litra-mr-mrd
Hvor der står at hastigheden er blevet forøget til 130 km/t i 1995-7
Hvilket DSB også skriver under MR-MRD her: http://www.dsb.dk/om-dsb/virksomheden/tog-i-drift/togsaet/
Andre er naturligvis også velkomne. Det kan selvfølgelig også være at det reelt af hensyn til komfort eller meget lang accelerationstid ikke er muligt at kører mere end 120 km/t, det er der nok andre end mig der ved mere om.
Mvh
Jakob