Nedlæggelse af Kongsvang Station (Trafikpolitik)
Jeg kan se af debatten, at der er ”noget”, som vist ikke alle ved om Aarhus Nærbane, så lad mig slå følgende fast med 7-tommer søm:
DSB er ”kun” operatør – altså stiller med materiel og lokomotivførere samt værkstedsfaciliteter i Odder til vedligeholdelse af materiellet, andet har DSB ikke med Aarhus Nærbane at gøre.
Infrastrukturen er som følger: Grenaa-Aarhus H Banedanmark, Aarhus H-Odder er Midtjyske Jernbaner i Lemvig.
Køreplaner, hvilke standsningssteder og alt hvad, der har med billetter/kort at gøre, er Midttrafik, der bestemmer det.
Afslutningsvis: DSB har INTET at skulle have sagt med hensyn til hvilke standsningssteder der skal være på Aarhus Nærbane.
Jeg håber hermed, at ALLE nu ved, hvem der skal skældes ud på.