To-i-én-gæt (Billedegætterier)
Hej
Sporstopperen blev i 1977 anbragt for enden af sporet,
men for nogle år siden blev bygningen i baggrunden op-
ført på eller ved sporet.PS: Det har aldrig haft sporforbindelse til Doense station så
det må da hele tiden været sidespor på fribane,det havde været meget bedre
hvis der havde været sporforbindel fra syd.Venlig hilsen
Uffe Olsen.
Nu må nogen rette mig, hvis jeg husker helt galt ...Men jeg mener nu, at sidesporet rent faktisk lå indenfor Doenses I-signal. Da stationen blev nedlagt, blev I-signalet fra nord stående, nu blot som dækningssignal (samme system som Bjerregrav og muligvis også Skalborg) for sidesporet. Signalet må være forsvundet, da sidesporet blev nedlagt.
Som sagt: jeg kan huske forkert
Tillykke til Lars Henning for det fine - og korrekte - dobbeltgæt. Jeg vil senere vende tilbage med et par fotos fra lokaliteterne.Jeg kan bekræfte Lars Hennings opfattelse af indkørselssignalets/dækningssignalets placering med den tilføjelse, at da sidesporet blev etableret, blev I-signalet rykket lidt mod nord for at få sidesporet til at ligge på Doense station.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort
Mange tak, Thomas! Det lettede at blive bekræftet i, at trods alderens trykken, er hukommelsen stadig nogenlunde intakt. Langtidshukommelsen i al fald - for jeg har glemt, hvad jeg fik til aftensmad i går ...
vh
LH
Hej
OK Det er rigtigt at sidesporet fra staten signalmæssigt har hørt under Doense
station, men spormæssigt har der aldrigt været forbindelse til Doense station.
Venlig hilsen
Uffe Olsen