Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MB lyntog hvor og hvornår (Billedegætterier)

af h087 ⌂, køge, 1/1 2014, 20:07 (3982 dage siden) @ Ole M. Nielsen
redigeret af h087, 1/1 2014, 20:24

hej

ja - der har ole nok ret.

normalt stillede man togførervogne i det blindspor på ydersiden af muren der dækkede perron 1, ( senere spor 0 da man brækkede muren ned og lod "lille nord" holde der - ellers var spor 0, sporet der gik fra spor 1 og til færgen - jvnf sporplansudsnittet ) og på en lidt speciel måde :
når godstoget var ankommet i spor 13 eller 14, tog maskinen togførevognen ( CU eller CV - mener ikke at man brugte CXM vogne deroppe ) med ud i spor 0 - bakkede op i spor 0 mod spor 1, hvoeefter man lænkede af - og togførervognen trillede lige så pænt ned i blindsporet. - det skal dertil så siges at jeg også har set at man satte togføervognen i spor 50, bunden af spor 13 eller 14- eller på et af læssesporerne ved maskindepotet, men mest på blindsporet - i den tid ( skoletid og fritid ) jeg huserede på stationen

[image]

og vender tilbage med lidt flere sporplansudsnit, fotos og lidt/mejet OT fra Hg - de/det skal lige bearbejdes og krediteres.
blandt andet med fotobekræftelse for at HJ godsvogne også har været i Sverige !!

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1127
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak