MB lyntog hvor og hvornår (Billedegætterier)
Hej
og yes - det er Helsingør ( Niels igen ) selvom andre også har været inde på Hg
spor 50 ved siden af remisen
og her et billede fra skrænten hvor der er fotograferet fra - her dog uden lyntog
men MY eller MX med persontog på vej ind og flynderborgbroen ( enhver togtosset drengs udkigspost i Hg ) i baggrunden - ( OT - det burde påbydes ved lov at der over enhver jernbanestation skal være en bro )
og her et foto fra Flynderborgbroen ind over Hg ( ukendt fotograf - arkiv PEDiHg
bemærk beholdervognen længere nede i den halve englænder til spor 14 - stødrangering - og det er set ofte - !!!!
foto med lyntog må så være fra 1963 og i forbindelse med DMJKs udflugt
se mere her på EVPs - lidt nede i tråden
http://evp.dk/index.php?page=rungsted---helsingor
men som skrevet - det første foto jeg har set med MB lyn på Hg - PS - men jeg har heller ikke set et MS eller MB været på/fotograferet på Hg - selvom de har kørt dertil.
og så er der lige den med Defenders - de sang den i tresserne "jeg har aldrig fået noget"
og det passer for mit vedkommende - idet på sportegningen foroven nede i venstre hjørne ses det hidtil eneste officielle DSB pæretræ indtegnet på en sporplan ( har dog efterhånden set flere hundrede stykker ) - og et spor 35 derunder hvor PED og hans pæregnaskerslæng huserede med en hånddræsine - men sorten af pærer må være en "nothing" - idet jeg som Defenders sang "aldrig osv"
og så absolut OT
Relationen til PED består så i at vi begge huserede på Hg på samme tidspunkt - dog sjovt nok uden at kende hinanden ( måske efter nærmere eftertanke meget godt ) - det er først sket senere - PED mest som pæregnasker, kullemper og Dmaskinefremfører til drejeskiven - jeg i den anden ende i lidt højere sfære - idet jeg var "fungerende" - når jeg fik lov til at trykke på afgangknappen ved spor 3 - og var med på Fmaskinen et par gange på færgen og ude og rangere - og sjovt nok afløste PED mig på Lundegade skole, idet han kom i den klasse som jeg forlod efter "aftale" idet man/en mente at jeg ikke kunne lære mere - ihvertilfælde ikke at være i skolen - hvorved at ( noget onde tunger påstår ) at intelligent koefficienten faldt tilsvarende i skolen som den steg i udenfor skolen/samfundet - eller var det omvendt - nå det er længe siden - og der er nok gnasket nogle pærer i den tid.
hermed slut
og de ærede herrere ønskes et godt nytår
mvh
henning h087
der kan man bare se hvad et foto kan bringe frem af minder - og jo - så er der jo også lige Marianne i klassen - men det var kun en drøm !!!
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk