Holstebro Syd, Tvis, Skibbild, Gødstrup (Trafikpolitik)
Der har også været planer fremme om et trinbrædt ved Bilka i Holstebro, der er efterhånden mange forretninger i det område nu.
Men det bliver jo nok heller ikke til noget når nu en gang fliser og nogle lygtepæle koster så mange penge. Helt hen i skoven med de priser. Har en gang hørt noget om at Banedanmark skulle flytte et dværgsignal nede i Fredericia 10-15 meter. Det kostede 150,000 kr.
jeg tror nu ikke de kan eller vil stoppe det i længden. Alle de nævnte stationer burde genåbnes plus et par mere i Herning og Holstebro. Omvendt skal kommunerne så også forpligte sig til at udvikle de pågældende byer. Især Skibbild og Tvis har meget plads til udstykninger osv nær stationen.
Men det er også meget let bare at postulere dette.
Hvis du kendte bare lidt til forholdene, og måske satte f. eks. flytningen af et DV-signal ind i en sammenhæng, så kan der være god begrundelse for, at det koster meget. Det kan jo være, at der også er nogle indre sikringstekniske ændringer eller ATC-omkodninger forbundet med flytningen. Men det ved du ikke ud fra ovenstående postulat. Og desværre så er det jo den slags løse rygter, der hurtigt giver et falskt billed, da forudsætningerne glemmes.
Generelt så er det jo konkurrenceudsat meget af arbejdet. Der er skrappe EU-regler på de områder.
Dit eget postulat om, at når staten skal betale, så er det dyrt, hænger heller ikke sammen med dit eksempel fra en boligforening. Den er vel næppe statslig? Så der er altså også private, som betaler overpris?!
/Jan