Lidt et emneskift (om uniformer) (Generelt)
Jeg har med interesse læst denne lille tråd omk. de uniformer, personerne bærer på billedet fra Arden og bemærker især indlægget om hvornår der bruges enkeltradede og dobbeltradede jakker. Jeg har en komplet uniform af den sorte model, med jakke, vest, bukser og hue, fra min morfar. Uniformen blev dog aldrig blev taget i brug. På en grøn mærkat klipset indvendig på kraven står der 1969. Jakken er dobbeltradet og har emblemer på skulderne, ikke på reverser. Emblemerne har gradstegn/lønningsklasse 11 (jævnfør andet indlæg i forum der har postet et billedet af DSB's gradstegn fra Hvem Hvad hvor 1958). I 1953 er der, på min mors dåbsattest angivet at han er pakhusmester. Men i tiden derefter er han overgået til at arbejde som togfører. bl.a. Esbjerg Tønder Niebüll. Her tænker jeg, så må han jo være en del af togpersonalet. Men så passer det jo ikke jævnfør L.H.J indlæg at han har dobbeltradet jakke. Så tænker jeg at han så må han have beholdt retten til dobbeltradet uniform, hvis han altså bar den som pakhusmester.
Eller hvorledes?
I januar 1970 fik han benet kørt af, af et rangertog , da han færdes langs spor 8 ved Esbjerg Station, i forbindelse med at han skulle møde og føre et tog til Brande. Efterfølgende fik han et skrivebordsjob ved DSB, men det fungerede ikke for ham og han lod sig pensionere.
Jeg og ej heller nogen blandt resten af familien har nogle billeder af ham i en DSB uniform. Måske nogen her kan hjælpe. Han hed Ove Verner Knudsen og arbejdede fra Esbjerg station indtil først i 70erne.