Særtogskøreplaner
Der er desværre ofte en tendens til at disse planer hemmeligholdes indenfor en ganske snæver kreds af "venner". Jeg har selv samme problem som dig. Det er kun ganske sjældent en af dem der ved noget poster et særtog her eller på andre fora. Jeg har virkelig forsøgt at skrive og argumentere for hvorfor det er uheldig og forsøgt at spørge ud i æteren hvorfor det skal være sådan, men ingen har indtil nu kunnet give mig et svar. Man får bare en eller anden historie fra de varme lande om at man ikke har tid eller at der ikke er så mange særtog eller andet. Der kunne være så mange train-spottere, men det er en sport forbeholdt dem som kender nogen der kender nogen. Man får først at vide at toget var der når nogen har været ude at se det og taget billeder af det. Jeg kan kun anbefale at spørge dig frem på dette forum, hvor folk virkelig er flinke, og gerne mere specifikt, f.eks. om der kører noget den og den dag. Jeg har indtil videre flere gange været heldig. F.eks. fik jeg hints om særtog til Århus i denne uge og sidste uge, hvilket jeg var meget taknemmelig for (tak til Andersj og Allan Støvring!!!).
Et andet hint kan være at starte med godstogskøreplanen, det er da trods alt mere spændende end de almindelige Arriva-skinnebusser, der kører ude på dine kanter. Her finder du godskøreplanen for første halvår af 2011: http://www.bane.dk/publikationer.asp?artikelID=9322